16 Mart 2012


   Sabah saat 13:15 civarları telefonum çaldı. Eğer benim gibi gece 5’de yatıyorsanız 13:15’de uyanmak sizin için sabah oluyor. Arayan Melih nam-ı değer muhtar ”Atla  taksime gel!” dedi. Önce paramın olmadığını söyledim ısrar edince kalktım kahvaltı yapıp koyuldum yola.
   Lisenin önünde buluştuk. Önce tünel’in oraya inerek bir iki dükkan gezdik, el yapımı bazı çalışmlara baktık. Daha doğrusu ben baktım, Melih zaten daha önceden gelmişti buralara. Sonra, benim en çok gittiğim yerlerden birisi olan Hazzo Pulo içindeki Grand Boulevard’da çay içtik, bol bol sohbet ettik. Dışarı çıktığımızda kar yağmaya başlamıştı. Daha sonra saçma bir modern sanat galerisini gezdik. Melih ne düşünür bilmiyorum ama benim modern sanattan anlamadığım ve sevmediğim su götürmez bir gerçek.
    Biraz orada oyalandıktan sonra Fransız konsolosluğundaki Matthieu Paleyfotoğraf sergisine girdik. Ben adamın fotoğraflarına bayıldım desem yeridir hani. Sanatçı Kırgız Türklerinin yaşam koşullarını ve kültürel değerlerini fotoğraflamış. Özellikle renklerin kırmızı ağırlıklı olması, benim gibi canlı renkleri seven birisini etkilemeye yeter de artar bile. Ben ki Ara Güler fotoğraflarını bile beğenmeyen birisi olarak bu adamın fotoğraflamak için harcadığı emeği, çabası ve elde ettiği fotoğrafları çok beğendim.
not: 2. fotoğraftaki kızın yanağındaki allık bir makyaj ya da boya değil. -40’lara varan hava yüzünden soğuk yanığı.1. fotoğraftaki kızın yüzündeki çatlaklar da aynı sebepten. 
Melih’in konu ile ilgili yazısı şurada 

13 Mart 2012

Eğitim Uçağı rezaleti!

Bu sabah haberleri okurken Konya’da eğitim uçağı düştüğü haberini okudum. Hemen konu ile ilgili farklı kaynaklara da bakmak istedim. Çünkü hiç bir haberi tek kaynak okumamalı, bu çok basit ve sıradan bir konu olsa dahi. Lakin daha google’a “eğitim uça..” yazar yazmaz ilk sırada “eğitim uçağı düştü” önerisi çıkıyor. İşte o zaman anladım ki eğitim uçakları konusu Türkiye’de uzun zamandır süregelen bir sıkıntı. Yıllara göre bir kaç ufak araştırma yaptım. İsterseniz bunu siz de yapabilirsiniz, yarım saatinizi almaz.
  • 23 temmuz 2009; MALATYA‘da Erhaç Havaalanı’ndan kalkan F- 4E tipi savaş uçağı, Yazıhan İlçesi’ne bağlı Mısırdere Köyü yakınlarında teknik bir arızadan nedeniyle düştü. Fırlatma koltuğunu kullanan 2 pilot hafif yaralı kurtuldu.
  • 21 mayıs 2010; MERSİN‘in Tarsus İlçesi’ne bağlı Yenice Beldesi’nde Tarkim Uçuş Akademisi’ne ait eğitim uçağı, besi çiftliğine düştü, uçaktaki2 öğrenci pilot yaşamını yitirdi.
  • 16 ekim 2010; Eğitim uçuşu sırasında Tekirdağ’da düşen, Anadolu Yıldızları Uçuş Okulu son dönem öğrencisi pilot Arda Saçan’ın kullandığı uçağa ulaşıldığı, helikopterle hastaneye kaldırılan pilotun hayati tehlikesinin bulunmadığı bildirildi.
  • 04 ocak 2011; İzmir Çiğli 2. Ana Jet Üs Komutanlığı’ndan havalanan askeri eğitim uçağının Menemen ilçesine bağlı Görece köyü yakınlarında düştüğü, 2 kişinin yaralı olarak kurtulduğu bildirildi.Uçağın bir kanadının yarısının kırık olduğu ve pilotların bu şekilde uçağı parçalamadan yere indirmesinin mucize olduğu açıklandı.
  • 14 temmuz 2011; İzmir‘in Urla ilçesi yakınlarında eğitim uçuşu yaptığı sırada düşen uçakta bulunan iki pilot şehit oldu. Görgü tanıklarının anlattıklarına göre ise; pilotlar, uçağı evlerin üzerine düşürmemek için kendi hayatlarını tehlikeye attı.
  • 03 kasım 2011; Konya’da eğitim uçuşu yapan F-4 savaş uçağının düşmesi sonucu şehit olan 2 pilotun cenazesi askeri hastaneye kaldırılırken, uçağın parçaları da inceleme sonrası toplanmaya başlandı.
  • 19 kasım 2011; İZMİR’in Selçuk İlçesi’nde Türk Hava Kurumu’na ait eğitim uçağı henüz bilinmeyen nedenle düştü. Uçakta bulunan 2 pilot hayatını kaybetti. 
  • 16 ocak 2012; İzmir’in Foça ilçesi Aslanburnu mevkii açıklarında, askeri bir eğitim uçağı denize düştü. Çiğli 2. Ana Üs Komutanlığı’ndan kalkan T 37 tipi eğitim uçağı, Foça ilçesi ve Yenifoça beldesi arasındaki Aslanburnu açıklarında düştü.  2 personel kayıp
  • 09 mart 2012; Ankara’da tek motorlu uçak, havalimanına 3 mil kala motorunun durması sonucu düştü. Kazada pilot ve yardımcısı yaralandı.
  • 13 mart 2012; Konya 3 ‘ncü Ana Jet Üs Komutanlığında konuşlu Türk Yıldızlarına ait F-5 tipi Akrobasi timi uçağı düştü. 1 pilot şehit oldu
İlk başta bakınca bu rakamlar az görünüyor ya da yeterli değil. Fakat sadece benim bulduğum sonuçlardan bir ortalama alırsak. Sadece 2012 yılında ilk 3 ayda 3 kaza haberi aldık. Ve bunlar basına yansıyanlar. Kazaların çoğunun uçağın düştüğünü gören yerliler ya da halk tarafından bildirildiği de göze çarpıyor. Şimdi asıl sorulara gelecek olursak; 

  Yıllardır ekmeğe yapılan zam haberlerinden çok uçak düşme haberleri alıyoruz ama bizim basında duyduklarımızdan başka kazalar var mı?
Bu kazalar böyle devam ettikçe neden ısrarla tek pervaneli eğitim uçakları kullanılıyor?
Dünyanın sayılı orduları arasında gösterilen TSK’nın eğitim uçakları ile bu kadar kaza olması normal bir şey mi?
Yada bu eğitim uçakları kazaları sadece benim mi gözüme çarpıyor?